fredag 13 september 2013

Cyklamen o helg...

 
 
 
...Ja här hemma har jag o tjejerna tagit helg medans
J jobbar några timmar till...
 
På spisen puttrar kycklinggryta o jag far fram o tillbaka
för att få huset städat mellan
amning o blöjbyte och så försöker jag klämma in lite
mys med tjejerna där emellan!!
 
*
Men vet ni vad?!
 
Det som inte hinner bli städat idag, det får bli en annan dag!!
 
Ja, just så är livet med en liten en i huset,
en just ju lite förkyld liten en som mer än gärna bara är hos
sin mamma...
 
 
 
 
 
Just nu fullkomligt njuter jag av denna ljuva blomma!!
Jag verkligen älskar de här mini cyklamen..
 
(rätt om jag inte får dem att överleva så länge..hm...)
 
*
 
Nehe, dags för en sväng med dammsugaren,
sen undra jag om det inte får va med städning idag!!
 
 
 
FredagsKramar
Elin

6 kommentarer:

Clara Malvina sa...

Håller med dig, Den mini cyklamen är helt ljuvlig!! =)

Önskar dig en trevlig dag!!
Kramar

hemma hos lilla mej sa...

Åh vad fint med vit cyklamen ! Önskar dej en skön och härlig fredag.Kram Rita

Miss Maple sa...

What a simple pleasure to have cyclamen in an old soup tureen. Looks really lovely!

Rosa i huset i vitt sa...

Jag lyckas aldrig med den blomman
ha en bra helg
kram Rosa

Källeboda lantliv sa...

Ja njut av denna tiden !! Den kommer aldrig tillbaka !
Strunta i städning .. Dina barn betyder allt !
De vill vara hos sin familj ! Många stressar på i samhället och glömmer sina barn .. Det viktigaste för barn är hem å familj .. Trygghet , rutin , lugn och ro ..
Att bara få vara ! Är viktigt för barn ..
Man måste inte åka på tusen aktiviteter med dom !
Dom växer upp bra ändå !! Kanske bättre .. Vem vet ? Nu blev jag djup! Hi hi
Men det är sant to mig ! Kram Jeanette

Unknown sa...

Fin cyklamen..kikat in lite hos dej