fredag 25 februari 2011

De ropar....

 
Ja en hel vecka med Liten-sjuk-Vera har nu gått, huu...
Men idag är hon pigg o glad, så på Måndag blir det Dagis igen..
( så kära fröknar som läser detta, ny vecka nya tag för våran del.. )
Mest mys har det blivit men igår vart vi allt lite rastlösa, ja Pelargonerna har länge ståt
i källaren o pockat på lite uppmärksamhet o igår tog vi tag i saken...

Nerklippta står de nu i fönstren o njuter av ljuset o friskt vatten...
O de Ropar på Våren, ungefär som jag..Tihi...

 


Hm, en sväng med snabbeldraken fick det också bli så de
dansande råttorna är ett minneblott..

Ikväll blir det Fredagsmys o en sväng om framför Tvn..

FredagsKramar...

16 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Härliga bilder !
Trevlig helg!

Kramar Sirpa

Millas hem sa...

Skulle ta itu med pellisarna igår, men "tyade" inte! =) Ikväll kanske...
Så kul det hade varit att se er dansa framför tvn =)
Är Vera juryn?=))

Kram Camilla

Villa Vinkelhaken sa...

Så himla fina bilder du bjuder på idag! :)

Trevlig helg!
Kram Jenny

Fru W sa...

Tänker varje år att jag skall göra som dig....men....jag slänger dem varje år och köper nya...skärpning nu Sofia!!
Ha en fin helg, kram

Norregård sa...

Ha en bra Helg;o)

Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Så super koselige bilder.. virkelig en herlig stemning..

ønsker deg en fin helg o=)
klemme r

HannasHörna sa...

Hej hej!

Skönt att vara piggare till helgen.

Härliga bilder!

Unknown sa...

Jag måste ta tag i mina få överlevande pelargoner. Du hade klippt ner dem rejält ser jag. De blir nog knubbiga och fina. Skönt att ni är friska, själv får jag ta tag i mitt hem i helgen, där är inte hundhår och damråttor ett minne blott:)

Ha en mysig helg du med!
kram från mig
Anna

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilket unerbart litet vitt bord! Preciiis ett sådant jag önskar mig!

KRaM Tina

ps. trevlig helg ;)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jag tog fram mina pellisar förra helgen så nu har de första spirande bladen tittat fram..lika härligt varje år!!

Ha en härlig helg!! Kramis Sanne!!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Skönt att din lilla är pigg igen. Det är så fint med pelargoner, älskar dem! Hoppas att ni får en riktigt fin helg!

Kram Jenny

Liza sa...

Skönt att hon är pigg igen!

Trevlig helg!

Kram Liza

Källeboda lantliv sa...

kikar in och önskar dig en bra helg ! skönt att lilla vera är kry igen ...vad fina bilder du visar ,gulligt litet bord ...du har ju gröna fingrar så klart du sparat pelargonierna ...kram på dig ..jeanette.kallebodalantliv

Norr om Köpenhamn sa...

Ja, ropar på våren gör vi nog allihop nu. Det här känns ju verkligen segt. Visserligen skiner solen från en blå himmel idag, men det blåser hiskligt kallt. Håller mig nere i ateljén framför symaskinen idag och kikar istället ut genom fönstret :o)

Skönt att ni är friska o krya igen. Här har lillan haft kräksjukan i 6 dagar, mindre skoj!! Men är tillbaks på benen igen, sköööönt!

Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Ulrika

Anonym sa...

Ljuvliga bilder!!!
Tycker väldigt mycket om din hink som du har pelargonerna i, mins du var du köpt den???

Roligt att ni mår bättre håller tummarna för att det håller i sig länge.

Må gott!!!
Kram Maria

Hildas hem - Sofia sa...

Underbara bilder! Jag skrattade när jag läste "Snabeldraken" ett ord jag aldrig hört innan men jag fattade ju vad det betyder. Kul! :)

Jag önskar dig en härlig måndag!
Kram Sofia